Począwszy od 1 stycznia 2026 r. sprzedaż dokonywana przez podatnika posiadającego siedzibę działalności gospodarczej na terytorium kraju będzie podlegała zwolnieniu z VAT, jeśli wartość sprzedaży nie przekroczy w poprzednim ani bieżącym roku podatkowym kwoty 240 000 zł.
Roczne sprawozdanie finansowe jednostki musi zostać zatwierdzone nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego. Jednostki, których sprawozdanie finansowe podlega badaniu, przed zatwierdzeniem sprawozdania muszą je poddać badaniu przez biegłego rewidenta.
Obowiązek przekazywania dokumentów finansowych do KRS spoczywa na podmiotach wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzących pełną księgowość, a także na samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Kierownik danej jednostki z powinności tej musi wywiązać się w określonych terminach. Co istotne, przekazanie dokumentów finansowych do KRS może nastąpić wyłącznie drogą elektroniczną. Sąd rejestrowy prowadzi kontrolę terminowości przekazywania dokumentów finansowych. Naruszenie tego obowiązku pociąga za sobą określone konsekwencje.