15 lipca 2025 r. mija termin złożenia sprawozdań finansowych w KRS
Przedsiębiorcy wpisani do rejestru przedsiębiorców KRS co do zasady mają obowiązek przekazywania dokumentów finansowych do rejestru. Kierownik jednostki zobowiązany jest złożyć we właściwym rejestrze sądowym:
- roczne sprawozdanie finansowe,
- sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego, jeżeli podlegało ono badaniu,
- odpis uchwały bądź postanowienia organu zatwierdzającego o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego i podziale zysku lub pokryciu straty,
- sprawozdanie z działalności – w przypadku jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia,
- sprawozdanie z atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju – w przypadku jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia,
w terminie 15 dni od dnia zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego.
Jeżeli sprawozdanie finansowe nie zostanie zatwierdzone w ustawowym terminie – nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego – to należy je złożyć w rejestrze sądowym w ciągu 15 dni po tym terminie, a także 15 dni po jego zatwierdzeniu wraz z wszystkim wymaganymi dokumentami.
Ważne! Jeżeli rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy, to sprawozdanie finansowe jednostki za 2024 r. powinno zostać zatwierdzone do 30 czerwca 2025 r. i złożone w rejestrze sądowym do 15 lipca 2025 r.
Przykład: Sprawozdanie finansowe spółki z ograniczoną odpowiedzialnością za 2024 r. zostało zatwierdzone 10 czerwca 2025 r. Należy je złożyć w KRS wraz z wymaganymi dokumentami do 25 czerwca 2025 r.
Przykład: Sprawozdanie finansowe spółki z ograniczoną odpowiedzialnością za 2024 r. zostanie zatwierdzone 30 czerwca 2025 r. Należy je złożyć w KRS wraz z wymaganymi dokumentami do 15 lipca 2025 r.
Ważne! Sprawozdanie finansowe składane do KRS musi być przygotowane w postaci elektronicznej, czyli powinno być:
- zapisane w określonej strukturze i w formacie pliku,
- podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Pozostałe dokumenty finansowe składane do KRS wraz ze sprawozdaniem finansowym nie mają narzuconego formatu. Dla większości obowiązkowa jest jednak postać elektroniczna (dokumenty w formie pliku, który można zapisać i odczytać za pomocą programu komputerowego – w postaci pliku tekstowego, pliku graficznego lub mieszanego i podpisanego elektronicznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym).
W postaci elektronicznej można nie przygotować (i dołączyć do zgłoszenia w formie skanów):
- uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego,
- uchwały o podziale zysku bądź pokryciu straty.
Jak złożyć sprawozdanie finansowe do KRS
Po założeniu konta w portalu eKRS: https://prs.ms.gov.pl/krs dokumenty finansowe można złożyć:
Ten tryb może dotyczyć np. spółek, których zarząd składa się wyłącznie z cudzoziemców, nieposiadających numeru PESEL.
Ważne! Sprawozdanie finansowe musi być podpisane elektronicznie.
Podstawa prawna: